Od października 2025 r. studenci Uniwersytetu WSB Merito Chorzów będą mogli zdobyć certyfikat DIMAQ (Digital Marketing Qualification), który weryfikuje kompetencje cyfrowe, zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego.
Międzynarodowy certyfikat uznawany jest m.in. w Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Grecji, Słowacji, Słowenii, Serbii, Czarnogórze oraz na Cyprze. DIMAQ potwierdza umiejętności niezbędne do pracy, m.in. w obszarze marketingu i e-commerce. W Polsce program realizuje Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska od 2015 roku. Do tej pory certyfikat uzyskało już kilka tysięcy osób. Certyfikacja DIMAQ dostępna jest na trzech poziomach: Student, Basic i Professional.
Deklaracja o współpracy z Interactive Advertising Bureau Polska, podpisana przez uczelnię, gwarantuje studentom i absolwentom Uniwersytetu WSB Merito Chorzów możliwość przystąpienia do egzaminu DIMAQ Student, który potwierdza wiedzę z zakresu innowacji i nowych technologii.
Warunkiem skorzystania z programu jest ukończenie studiów pierwszego stopnia na kierunku marketing i sprzedaż (specjalność e-marketing). Aby uzyskać certyfikat, trzeba zdać egzamin obejmujący 12 obszarów e-marketingu. Termin egzaminu zostanie uzgodniony między IAB Polska a uczelnią.
- Co ważne, studentów nie będą obowiązywać opłaty egzaminacyjne - podkreśla Bogumiła Urban, menedżer kierunku marketing i sprzedaż oraz kierownik Zakładu Dydaktycznego Marketing i Sprzedaż. - Certyfikat jest imienny, posiada indywidualny numer i obowiązuje przez dwa lata. Po tym okresie konieczna jest recertyfikacja. Posiadanie takiego dokumentu, zdobytego już w trakcie studiów, to dodatkowy atut w CV i realna przewaga na rynku pracy.
- Nasza uczelnia przystąpiła do programu certyfikacyjnego DIMAQ, aby zapewnić studentom dostęp do międzynarodowego standardu wiedzy i kompetencji z zakresu marketingu cyfrowego. Dzięki temu możemy zagwarantować, że nasi absolwenci są przygotowani do pracy zgodnie z najwyższymi wymaganiami branży. To także element budowania pozycji uczelni jako nowoczesnej i innowacyjnej instytucji edukacyjnej - dodaje Urban.
Jak podkreśla, certyfikat DIMAQ daje absolwentom przewagę, ponieważ potwierdza przygotowanie do realnych wyzwań rynkowych i znajomość narzędzi cyfrowych. Otwiera też drzwi do kariery w środowisku międzynarodowym, gdzie stanowi rozpoznawalny znak jakości. Co więcej, zwiększa szanse na zatrudnienie w prestiżowych firmach i przyspiesza rozwój zawodowy. Coraz więcej pracodawców w procesie rekrutacji zwraca uwagę na posiadanie tego dokumentu. Ich listę można znaleźć na stronie programu DIMAQ.
- Nasi studenci wyróżniają się otwartością na nowe idee, kreatywnością i gotowością do podejmowania wyzwań związanych z dynamicznie zmieniającym się rynkiem. Ich świeże spojrzenie na komunikację i marketing pozwala mi jako wykładowcy stale poszerzać własną perspektywę i dostosowywać metody dydaktyczne do potrzeb młodego pokolenia. Wspólna praca daje mi ogromną satysfakcję, bo widzę, jak zdobywana wiedza szybko przekłada się na konkretne umiejętności i ambitne projekty - mówi Urban.
Program studiów na specjalności e-marketing został zaprojektowany zgodnie z wymaganiami kompetencyjnymi DIMAQ. Aby wziąć udział w programie certyfikacyjnym, studenci muszą na ostatnim semestrze trzeciego roku studiów pierwszego stopnia zadeklarować gotowość przystąpienia do egzaminu.
Więcej o akredytacji DIMAQ na stronie internetowej programu.